Narrow your search

Library

Thomas More Mechelen (11)

Vlaams Parlement (11)

UCLL (9)

KU Leuven (8)

UGent (8)

KBR (7)

VUB (7)

Hogeschool Gent (6)

VIVES (6)

Odisee (5)

More...

Resource type

book (10)

periodical (1)


Language

Dutch (10)

English (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2006 (1)

2005 (3)

2004 (1)

2000 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Periodical
Maks !
Author:
ISSN: 13765272 Year: 2000 Publisher: Brussel daarna : Brussel Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Standaard Historische Atlas
Author:
ISBN: 9002143907 9002150067 9002167903 900217182X Year: 1984 Publisher: Antwerpen Standaard Educatieve Uitgeverij


Book
Voor elk wat wils : schoolkeuze in het basis- en secundair onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9055502502 Year: 2000 Publisher: Leuven : Hoger instituut voor de arbeid,


Book
Improving mathematics and science education : a longitudinal investigation of the relationship between reform-oriented instruction and student achievement
Author:
ISBN: 9780833039644 1281180890 9786611180898 0833042467 0833039644 9780833042460 Year: 2006 Publisher: Santa Monica, CA : RAND,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The term reform-oriented teaching describes a collection of instructional practices that are designed to engage students as active participants in their own learning and to enhance the development of complex cognitive skills and processes. This monograph presents the findings of a multiyear National Science Foundation (NSF)-funded study of the effectiveness of reform-oriented science and mathematics instruction. It builds on an earlier RAND study, called the Mosaic project, which found "a weak but positive relationship" between reform-oriented practices and student achievement. The present stu


Book
De leraar als coach
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044117807 Year: 2005 Volume: 11 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het thema van dit boek roept vragen op als: Wat wil men met die coachende rol bereiken? Hogere prestaties? Meer welbevinden? Preventie van uitval? Een betere zorg voor leerlingen? Willen alle kinderen wel gecoach worden? Vervangt coachen het instructie geven? Wil de leerling continu op zijn actieve leerhouding en verantwoordelijkheid worden aangesproken? Welke leeromgeving is dan nodig?


Book
Rechten en plichten op school : het schoolreglement in het secundair onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9053507493 Year: 1999 Publisher: Leuven Apeldoorn Garant


Book
Atlas : de wereld nu in kaart
Authors: --- ---
ISBN: 9045515180 Year: 2005 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Brief aan onderwijsvernieuwers over opvoeding en vorming in het Vernieuwd Secundair Onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9020908952 Year: 1980 Publisher: Tielt Tielt Lannoo Lannoo


Book
Maakt de school het verschil? : effectiviteit van scholen, leraren en klassen in de 1e graad van het middelbaar onderwijs : een exploratie van LOSO-gegevens
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9033455803 Year: 2004 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op basis van een longitudinaal onderzoek bij 6.400 leerlingen gaan de auteurs na of het er toe doet naar welke school je gaat, van welke lerares of leraar je les krijgt, en in welke klasgroep je terecht komt. Dit wordt nagegaan bij leerlingen van het tweede leerjaar van het secundair onderwijs. Het onderzoek gaat in eerste instantie over effecten op de prestaties voor wiskunde en Nederlands. Ook effecten op het schools welbevinden, de inzet, het zelfconcept en de integratie in de groep van de klasgenoten worden bekeken. Bovendien wordt nagegaan of een school die goed is voor de prestaties, ook goed is voor het welbevinden, of juist niet. Als blijkt dat de ene school, leraar of klas beter is dan de andere, gaan de auteurs na welke de kenmerken zijn van effectieve scholen en klassen. Is vooral het soort leerlingen op school of in de klas belangrijk, of heeft vooral het onderwijs dat gegeven wordt en het schoolbeleid invloed?


Book
Mogen we nog verwonderd zijn? : een pleidooi voor meer kunsteducatie in het onderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463933940 Year: 2021 Publisher: Gent Owl Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kunstonderwijs is sinds jaar en dag het lelijke eendje op school. Leerkrachten die er (tegen de stroom in) voor blijven vechten, worden veelal overstemd door holle slogans over de achteruitgang van ons onderwijs ? lees: het economische rendement ervan. Voor leerlingen die niet artistiek aangelegd zijn, klinkt het, is kunsteducatie nutteloos tijdverlies. Nochtans onderschrijven experts het belang ervan voor de persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen en jongeren. In 'Mogen we nog verwonderd zijn?' breken verschillende ervaringsdeskundigen en artiesten een lans voor het kunstonderwijs. De meerwaarde én de noodzakelijkheid ervan wordt geduid vanuit antropologische, psychologische, pedagogische, neurobiologische en filosofische hoek. Daarnaast bevat het boek ontroerende persoonlijke getuigenissen en een visie over hoe kunsteducatie op de lagere en middelbare school er zou kunnen uitzien. Een inspirerend pleidooi voor verwondering en een aanrader voor iedereen die begaan is met humaniserend onderwijs. Het boek bevat bijdragen van Dirk De Wachter, Hans Schmidt, Kris Rutten en Ronald Soetaert, Rik Pinxten, Roger Standaert, Filip Verneert, Juliette Taquet, Brigitte Dekeyzer, Judith Wambacq en Bart Devaere, en interviews met Nic Balthazar, Michaël Borremans, Alain Platel, Arne Sierens en Willem Vermandere. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/mogen-we-nog-verwonderd-zijn

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by