Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Secondary education --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- 720 Onderwijs --- E-journals
Choose an application
8
Historische kaarten. --- History --- Historische kaarten --- Désherbage --- #BSCH: vak: geschiedenis --- #gsdb8 --- #BSCH: niv.: middelbaar onderwijs --- 930.9<084.4> --- #A9209A --- #KVHA:Historische atlassen --- #KVHA:Geschiedenis; atlassen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- historische atlas --- geschiedenisatlassen --- atlassen --- didactiek --- 900.6 --- 485.52 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- 372.893 --- 930.9 --- Geschiedenis: atlassen --- Historische atlassen --- 930.9 Wereldgeschiedenis --- Wereldgeschiedenis --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.893 Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Deselectie --- historische atlassen, kaarten en plattegronden --- Atlassen --- Aardrijkskunde --- Secundair onderwijs --- Atlas --- Historische kaart --- 900 --- geschiedenis algemeen --- histoire généralités
Choose an application
Secondary education --- School management --- Sociology of education --- Primary education --- Flanders --- Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O294 --- #A0103A --- 720 Onderwijs --- Onderwijssociologie: studiekeuze --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
The term reform-oriented teaching describes a collection of instructional practices that are designed to engage students as active participants in their own learning and to enhance the development of complex cognitive skills and processes. This monograph presents the findings of a multiyear National Science Foundation (NSF)-funded study of the effectiveness of reform-oriented science and mathematics instruction. It builds on an earlier RAND study, called the Mosaic project, which found "a weak but positive relationship" between reform-oriented practices and student achievement. The present stu
#SBIB:316.334.1O363 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Onderwijssociologie: curricula van lager onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Academic achievement --- Education --- Mathematics --- Science --- Aims and objectives --- Study and teaching (Elementary)
Choose an application
Het thema van dit boek roept vragen op als: Wat wil men met die coachende rol bereiken? Hogere prestaties? Meer welbevinden? Preventie van uitval? Een betere zorg voor leerlingen? Willen alle kinderen wel gecoach worden? Vervangt coachen het instructie geven? Wil de leerling continu op zijn actieve leerhouding en verantwoordelijkheid worden aangesproken? Welke leeromgeving is dan nodig?
Secondary education --- Teacher education. Teacher's profession --- sociaal constructionisme --- professionaliteit --- leraren --- School management --- Research on teaching --- Accompagnement pédagogique --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Studiebegeleiding --- 750 Onderwijspersoneel --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Coaching --- 484.22 --- secundair onderwijs --- coaching --- onderwijs --- pedagogie --- leerlingenbegeleiding --- 060323.jpg --- Onderwijszorg: secundair onderwijs --- secundair onderwijs - onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
onderwijs en recht --- schoolreglement --- #KVHB:Secundair onderwijs --- #KVHB:Schoolreglement --- schoolreglementen --- 481.3 --- secundair onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- #gsdbP --- secundair onderwijs --- #A9906A --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- België --- onderwijsrecht --- 458.1 --- C6 --- reglement --- middelbaar onderwijs (x) --- Vlaamse confederatie van ouders en ouderverenigingen --- Organisatie - Management --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- School management
Choose an application
Tong --- Smaak --- Atlassen --- Aardrijkskunde --- Geschiedenis --- Politieke geschiedenis --- Actualiteit --- Land- en volkenkunde --- Didactics of geography --- Didactics of secundary education --- geografie --- Atlas --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Museum --- Atlases, Dutch. --- Historical geography --- 912 --- 371.67 --- 373.5 --- 372.891 --- 034 Atlassen. Algemeen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- aardrijkskunde --- atlassen --- #KVHA:Atlassen --- #KVHA:Politiek --- #KVHA:Economie --- 910 --- maatschappij --- actualiteit --- wereldatlassen --- 900.6 --- 485.51 --- Handboek/cursus --- 950.6 --- 910 ) Algemene atlassen --- wereldatlas --- 485.62 --- Aardrijkskunde: atlas --- #BSCH: vak: aardrijkskunde --- #BSCH: ill.: 1 kaarten --- 372.891 Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- Aardrijkskunde. Geografie --(niet-universitair onderwijs) --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Cartografie. Kaarten. Plattegronden. Atlassen --- afstandentabellen en atlassen --- Historische atlassen, kaarten en plattegronden --- Atlassen en kaarten --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Secondary education --- VSO (vernieuwd secundair onderwijs) --- onderwijs --- opvoeding --- pedagogiek --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Belgium --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 371.014.3 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #SBIB:AGGR --- #GSDBP --- vernieuwd secundair onderwijs (VSO) (x) --- vorming --- kritiek --- na 1945 (x) --- 373.5.014.3 <493> --- #C9202 --- 483 --- VSO --- onderwijsvernieuwing: sec. ond. --- Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen) --- Geplande onderwijsverandering --- Education, Secondary --- 371.014.3 Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen) --- onderwijsvernieuwing: sec. ond
Choose an application
Op basis van een longitudinaal onderzoek bij 6.400 leerlingen gaan de auteurs na of het er toe doet naar welke school je gaat, van welke lerares of leraar je les krijgt, en in welke klasgroep je terecht komt. Dit wordt nagegaan bij leerlingen van het tweede leerjaar van het secundair onderwijs. Het onderzoek gaat in eerste instantie over effecten op de prestaties voor wiskunde en Nederlands. Ook effecten op het schools welbevinden, de inzet, het zelfconcept en de integratie in de groep van de klasgenoten worden bekeken. Bovendien wordt nagegaan of een school die goed is voor de prestaties, ook goed is voor het welbevinden, of juist niet. Als blijkt dat de ene school, leraar of klas beter is dan de andere, gaan de auteurs na welke de kenmerken zijn van effectieve scholen en klassen. Is vooral het soort leerlingen op school of in de klas belangrijk, of heeft vooral het onderwijs dat gegeven wordt en het schoolbeleid invloed?
Evaluatie --- Kwaliteitszorg --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen. --- Secondary education --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Educational psychology --- Belgium --- 371.3 --- 373.5 --- #PBIB:2004.2 --- Academic collection --- #A0405A --- 772 Basisonderwijs --- #KVHA:Onderwijsevaluatie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Secundair onderwijs --- 480.1 --- LOSO-project --- Middenscholen --- Onderwijseffectiviteit --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Middelbaar onderwijs --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Pedagogische psychologie --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Onderwijskunde --- België --- 112091.jpg --- Secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Academic performance --- Education --- Educational institutions --- Book
Choose an application
Kunstonderwijs is sinds jaar en dag het lelijke eendje op school. Leerkrachten die er (tegen de stroom in) voor blijven vechten, worden veelal overstemd door holle slogans over de achteruitgang van ons onderwijs ? lees: het economische rendement ervan. Voor leerlingen die niet artistiek aangelegd zijn, klinkt het, is kunsteducatie nutteloos tijdverlies. Nochtans onderschrijven experts het belang ervan voor de persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen en jongeren. In 'Mogen we nog verwonderd zijn?' breken verschillende ervaringsdeskundigen en artiesten een lans voor het kunstonderwijs. De meerwaarde én de noodzakelijkheid ervan wordt geduid vanuit antropologische, psychologische, pedagogische, neurobiologische en filosofische hoek. Daarnaast bevat het boek ontroerende persoonlijke getuigenissen en een visie over hoe kunsteducatie op de lagere en middelbare school er zou kunnen uitzien. Een inspirerend pleidooi voor verwondering en een aanrader voor iedereen die begaan is met humaniserend onderwijs. Het boek bevat bijdragen van Dirk De Wachter, Hans Schmidt, Kris Rutten en Ronald Soetaert, Rik Pinxten, Roger Standaert, Filip Verneert, Juliette Taquet, Brigitte Dekeyzer, Judith Wambacq en Bart Devaere, en interviews met Nic Balthazar, Michaël Borremans, Alain Platel, Arne Sierens en Willem Vermandere. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/mogen-we-nog-verwonderd-zijn
Kunstonderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Kunstzinnige vorming ; onderwijs --- onderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Verwondering --- 775 Kunstonderwijs --- Sociology of cultural policy --- Didactics of the arts --- art appreciation --- cultuurbeleid --- cultuureducatie --- onderwijsonderzoek --- kunstopvoeding --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Primary education --- Secondary education --- #SBIB:316.334.1O363 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.7C313 --- Onderwijssociologie: curricula van lager onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Cultuurbeleid: regionaal --- kunstonderwijs --- kunsteducatie --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Kunsteducatie --- Cultuureducatie
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|